Чому росіянам необхідно, щоб українці користувалися «ВКонтакті»?

Почнемо з того, що громадянам України ніхто не забороняв користуватися російськими соціальними мережами. Скільки б не істерили російські ЗМІ на цю тему, таких заборон ніколи не було. І ніхто нікого не може покарати в Україні за обхід блокування за допомогою VPN (Virtual Private Network «віртуальна приватна мережа» – сервіс, що дозволяє маскувати реальну IP-адресу).
Проти російських компаній, зокрема проти соціальних мереж «Однокласники» і «ВКонтакті», Україна ввела санкції. Що це значить і як це працює? Власники соцмереж отримують неабиякий прибуток від реклами. Для ефективної роботи реклами необхідно налаштовувати таргетування – тобто напрямок на чітко визначену аудиторію. Адже ніхто з рекламодавців не хоче, наприклад, витрачати гроші на рекламу спінінгів для риболовлі, показуючи її в посушливих регіонах, де немає водойм. Після блокування українськими провайдерами соціальної мережі «ВКонтакті», стало неможливо при таргетуванні обрати українську аудиторію. Тобто користувачі з України можуть за допомогою VPN заходити в соцмережу, але компанія «ВКонтакті» не може отримувати на них прибуток. Ось і вся суть цих санкцій. Просто і зрозуміло.
Навіщо ж тоді «ВКонтакті» придумали новий додаток з вбудованим VPN? Користувач з України, що заходить в ВК під IP-адресою, скажімо, Нідерландів, ніяк не впливає на таргетування, тобто прибуток компанії не росте. Тоді навіщо вони створювали цю програму спеціально для українців? Тобто вони витратили зусилля і ресурс на створення того, що їм не принесе грошей. Це може означати лише одне – мета інша. Відповідь проста – це інформаційна війна. Війна російських компаній в Україні йде не за ринок збуту, а за свідомість українців, за можливість контролювати ваші дані, ваші дії, ваше спілкування і необмежені можливості для пропаганди на шкоду вам і вашій країні.