Китайські компанії подвоїли частку на європейському ринку авто
Китайські автовиробники продемонстрували стрімке зростання продажів у Європі у першій половині 2025 року. За даними звіту аналітичної компанії Jato Dynamics, з січня по червень європейські продажі китайських брендів зросли на 91% за рік, досягнувши 347135 одиниць, внаслідок чого їхня частка на ринку майже подвоїлась – з 2,7% у 2024 році до 5,1% цього року.
За обсягами продажів китайські бренди вже обігнали Ford, частка якого становить 3,8%, і майже наздогнали Mercedes-Benz із показником 5,2%. При цьому в червні китайські автовиробники вперше випередили Mercedes-Benz за кількістю проданих авто в Європі за місяць.
Найбільше зростання забезпечили п’ять брендів: BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor і Xpeng. Зокрема, BYD, відомий своєю агресивною ціновою політикою, реалізував 70 500 автомобілів за перше півріччя – на 311% більше, ніж торік. У червні компанія зареєструвала 15 565 авто, випередивши такі бренди, як Suzuki, Mini та Jeep, і ввійшла до топ-25 найпопулярніших марок місяця.
Jaecoo та Omoda, що є суббрендами Chery, також показали суттєве зростання, хоча їхній успіх не пов’язаний з електромобілями. У червні на плагін-гібриди цих марок припало 29% реєстрацій, тоді як 63% склали традиційні моделі з двигуном внутрішнього згоряння.
Leapmotor у червні зареєстрував понад 8300 нових авто, серед яких найбільше попитом користувалися компактний седан T03 і кросовер C10.
Xpeng, у свою чергу, став найуспішнішим китайським преміум-брендом у Європі за підсумками першого півріччя – компанія зареєструвала 8 338 авто, з яких 5615 припало на модель G6.
Тим часом деякі традиційні гравці ринку втрачають позиції. Stellantis продемонстрував найбільше падіння – його частка знизилася з 16,7% до 15,3%. На другому місці за спадом – Tesla, чия частка впала з 2,4% до 1,6%. Внаслідок тривалих падінь продажів Tesla, Volkswagen стала найбільшим автовиробником електромобілів у Європі.
Прибуток компанії Porsche впав на 91%