15.09.2020

СВІТОВА МОРСЬКА ПРЕСА ПРО БОРОТЬБУ УКРАЇНИ З СУДНАМИ-ПОРУШНИКАМИ, ЯКІ ВІДВІДУЮТЬ ПОРТИ ОКУПОВАНОГО КРИМУ.

Від admin

Україна бореться з суднами-порушниками, які змінюють прапори

Повторні реєстрації під різними прапорами суден, які були спіймані за порушення кримських санкцій, ускладнює зусилля України щодо імплементації її морського законодавства – демонструють дані британського спеціалізованого видання Lloyd’s List.

За даними Lloyd’s List, за період з 2017 року 17 суден були позбавлені прапора більше ніж один раз за незаконне відвідання Криму, а одне вантажне судно – чотири рази. Україна говорить, що гра в кішки-мишки навколо незаконних перевезень в Криму ще далека від завершення, незважаючи на її зусилля.

З 56 суден і однієї баржі, які були позбавлені прапора на прохання України за заходження в кримські порти з жовтня 2017 року, 17 були позбавлені прапора двічі і більше.

Часта зміна прапора ускладнила зусилля України щодо забезпечення дотримання заборони на заходження суден в окупований Крим, показують дані Lloyd’s List.

Три судна були позбавлені прапора за незаконне заходження в Крим тричі, а одне судно – суховантажне судно під прапором Камеруну «Анталія» (номер IMO 7615232) – позбавлялося прапору чотири рази з тієї ж причини.

Камерун, Коморські острови, Палау, Танзанія і Того були найбільш поширеними прапорами, які використовувалися суднами-порушниками. Танзанія позбавила чотири судна за перевезення зерна з портів Криму в порушення законодавства України та Європейського Союзу.

«Гра в кішки-мишки навколо незаконної судноплавної діяльності в Криму ще далека від завершення”, – зазначив заступник Постійного представника України при Міжнародній морській організації Віталій Мошківський.

Україна вже багато років засуджує анексію Криму Росією в 2014 році як порушення її суверенітету. Вона заявила в ІМО, що окупація ставить під загрозу безпеку навігації та свободу судноплавства, а також перешкоджає Україні реалізовувати свої права як прибережної держави і виконувати свої договірні зобов’язання.

Віталій Мошківський наголосив, що Україна регулярно повідомляє держави прапора про судна, які порушують її правила, і багато держав належним чином позбавили прапора судна-порушники.

«Ми тісно співпрацюємо з Того, Камеруном та іншими адміністраціями, щоб запобігти повторній реєстрації суден, внесених до «чорного списку», – додав він.

Морський союз «Наутілус» вважає, що в постійній зміні прапора суден в цьому регіоні немає нічого дивного, оскільки кожне судно, яке будь-яким чином пов’язане з ЄС або США, одразу підпадатиме під дію кримських санкцій за заходження в порти Криму.

Генеральний секретар «Наутілус» Марк Дікінсон назвав систему зручного прапора «системним недоліком, який підриває будь-які спроби запровадити відповідальність або ефективне управління судноплавною галуззю».

«Наші традиційні морські країни є слабшими і менш стійкими, а наші моряки більш уразливими через існування системи зручного прапора», – сказав він. «Настав час відновити дебати про її підступний вплив».

Міжнародний судновий регістр Палау заявив, що він проводить процедуру детальної незалежної перевірки перед тим як надати судну прапор і його співробітники проводять моніторинг всіх суден під прапором Палау з метою виявлення можливих порушень санкцій.

Міжнародний судновий регістр Палау підкреслив, що три судна, зазначені Lloyd’s List як судна-порушники, отримали прапор Палау проте їм було надіслано повідомлення про заборонену заходження в певні порти, щоб судновласники і менеджери були «повністю поінформовані про заходи, які вживатимуться регістром Палау у випадку їх порушення».

Морські адміністрації видалили ще 6 суден за заходження в анексований Крим

Україна продовжує нагадувати регістрам про те, що поїздки на територію, яку анексувала Росія, не залишатимуться без її реакції, – повідомляє морське видання TradeWinds.

Ще шість суден було видалено з суднових регістрів після, як стверджується, незаконних заходжень на колишню українську територію Криму.

Беліз, Камерун, Коморські острови та Палау є серед тих морських адміністрацій, які видалили судна зі своїх регістрів у 2020 році.

Україна займає активну позицію в нагадуванні судновласникам, що згода українською сторони необхідна для подорожей до цього району, який був анексований Росією в 2014 році.

19 серпня Беліз позбавив прапора танкер «Геркулес» (побудований в 1997 році), тоннажністю 4800 тон, про що свідчать українські документи, надіслані в Міжнародну морську організацію.

Судно управляється російською компанією Альфамарін Шиппінг.

2 лютого був позбавлений прапора Камеруну суховантаж «Анталія» (побудоване в 1978 році), тоннажністю 5100 тон, що управляється румунською компанією United Marine.

Буксир «Ферас» під прапором Коморських островів (побудований в 1993 році), тоннажністю 279 тон, що належать компанії Bretfort Trade з Гонконга, був позбавлений прапора в лютому.

Коморські острови також позбавили прапора ще один буксир тоннажністю 438 тон «Хавар» (побудований в 1996 році). Його менеджер, компанія «Ювас-Трейд», зареєстрована як така, що базується в Керчі в Криму.

У травні з регістру Коморських островів було вилучено суховантаж «Белла» (побудований в 1985 р), яким управляє компанія з Белізу «Белла Шиппінг».

У цьому ж місяці Палау також позбавило прапора танкер «Віва 962» (побудований в 1993 році), тоннажністю 2900 тон. Його оператором є панамська компанія «Viva Shipping 962 Corp».

Невідомі прапори

Нові прапори суден невідомі.

TradeWinds зв’язався з «Ювас-Трейд» за коментарями, проте не зміг зв’язатися з іншими компаніями.

Раніше в цьому році TradeWinds повідомляла, що такі регістри як Панама, Монголія і Танзанія активно видаляли судна, які відвідували Крим. Раніше було відомо про три судна, позбавлені прапорів з початку року.

Необхідні документи

Назвавши цей район «тимчасово окупованим», заступник Постійного представника України при ІМО Віталій Мошківський повідомив TradeWinds, що з 2017 року 11 регістрів видалили 57 судів за порушення санкцій ООН і Європейського Союзу, запроваджених стосовно Росії за «незаконну» анексію.

За його словами, існує заборона на імпорт товарів, що походять з Криму, якщо вони не мають українських сертифікатів.

За словами Мошківського, «Україна очікує, що відповідні адміністрації держави прапора забезпечать дотримання судновласниками, судновими операторами та капітанами суден норм міжнародного права і порядку в’їзду в Автономну Республіку Крим та місто Севастополь (Україна), які є тимчасово окупованими Російською Федерацією».

У 2014 році Верховна Рада України прийняла закон, згідно з яким громадяни іноземних держав можуть в’їжджати в Крим і виїжджати з нього тільки за наявності спеціального дозволу, виданого Державною міграційною службою України, і тільки через пункти в’їзду та виїзду, контрольовані органами влади України.

Порушення цього порядку карається обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк.

Протистояння на вході в Азовське море

У липні минулого року повідомлялося, що українські спецслужби виявили танкер, який був використаний при захопленні трьох українських військових кораблів у листопаді 2018 року.

В Ізмаїлі був заарештований танкер «Ніка Спірит» (побудований у 1989 році), тоннажністю 3800 тон. За інформацією в українській прокуратурі, для допиту було затримано 10 росіян-членів екіпажу. Російські інформаційні агентства повідомляли про те, що на момент арешту на борту судна було 15 росіян.

Українські спецслужби стверджують, що «Ніка Спірит» – колишня назва «Нейма» – була розміщена під мостом поблизу Криму з метою блокування трьох кораблів ВМС України та недопущення їх проходу в Азовське море.

Росія захопила українські кораблі після відкриття вогню по них, затримавши 24 українських моряків та звинувативши їх у незаконному вході в її територіальні води. Звинувачення, яке вони відкинули.

Цей регіон був анексований у лютому 2014 року після української революції, яка скинула президента Віктора Януковича.

Суперечливий загальнокримський референдум, неконституційний за конституцією України та Криму, був проведений з питання возз’єднання з Росією – і його офіційні результати засвідчили підтримку більшості стосовно об’єднання.

Однак голосування було бойкотоване багатьма країнами, лояльними до України, і визнано нелегітимним урядами країн Заходу та ООН.