WhatsApp звинуватив владу РФ у порушенні прав людей
Представники WhatsApp пообіцяли зробити все можливе, щоб у громадян РФ залишився доступ до дзвінків у месенджері після початку блокувань з боку російської влади. Про це йдеться в офіційній заяві месенджера. “WhatsApp конфіденційний, за умовчанням захищений наскрізним шифруванням і протистоїть спробам урядів порушити право людей на безпечне спілкування – саме тому російська влада намагається блокувати WhatsApp для понад 100 мільйонів наших користувачів в країні”, – наголошується в повідомленні.
Напередодні, 13 серпня Роскомнагляд оголосив про “часткове” обмеження дзвінків через WhatsApp та Telegram. У відомстві пояснили, що рішення ухвалене через “численні звернення громадян”, які скаржилися на те, що вказані месенджери “стали основними голосовими сервісами, які використовуються для обману та здирництва грошей, залучення до диверсійної та терористичної діяльності”.
У Мінцифри заявили, що доступ до дзвінків у WhatsApp і Telegram буде відновлено, коли месенджери виконають вимоги щодо дотримання російського законодавства. Член комітету Держдуми з інформполітики Антон Нємкін зазначив, що іноземні месенджери багато років “демонструють повне небажання дотримуватися російських законів”, у тому числі не видаляють “протиправні матеріали” та “не виконують вимоги щодо захисту персональних даних”.
У Telegram після рішення Роскомнагляду заявили, що месенджер активно бореться зі шкідливим використанням своєї платформи, включаючи заклики до диверсій, насильства та шахрайства. Крім того, Telegram вперше застосував деталізовані налаштування конфіденційності для дзвінків, тому кожен користувач Telegram може вибирати, від кого приймати дзвінки, або повністю відключати їх.
Обізнане джерело Forbes повідомило, що блокувати дзвінки в WhatsApp і Telegram влада Росії розпочала на прохання “великої четвірки” операторів зв’язку (МТС, Мегафон, Білайн і Tele2). Це підтвердив перший заступник голови комітету Держдуми з інформполітики Антон Ткачов. Він зазначив, що прохання було пов’язане з тим, що росіяни почали менше використовувати звичайні телефонні дзвінки, через що компанії втрачають кошти на підтримку інфраструктури.